Direct naar inhoud
Kun je vinden wat je nodig hebt?
Bravo bus van Arriva op een zonnige dag omgeven met vlaggen

Arriva wint opnieuw concessie West-Brabant

Publicatiedatum
Geplaatst 12-12-2023

Arriva is ontzettend blij dat de concessie West-Brabant, met een contractwaarde van ruim 900 miljoen, opnieuw aan Arriva is gegund. Op 12 december werd bekend dat Arriva vanaf juli 2025 opnieuw tien jaar lang het busvervoer in West-Brabant mag uitvoeren.

Arriva blijft daarmee, onder de vlag van Bravo, het bekende gezicht voor reizigers als busvervoerder in de regio.

Een robuust en toekomstvast netwerk met sneller en slimmer vervoer. Een forse uitbreiding van de dienstregeling zorgt voor een toekomstvast netwerk. Zo investeert Arriva in HOV (Hoogwaardig Openbaar Vervoer), via Bravodirect, zodat straks meer Brabanders toegang hebben tot HOV. Ook worden er meer verbindingen overstapvrij gemaakt. Tegelijkertijd blijft het uitgebreide netwerk van buurtbussen en Bravoflex ervoor zorgen dat zoveel mogelijk Brabanders met het ov kunnen reizen.

Vanaf de start introduceert Arriva een bijna volledige zero-emissiebusvloot
Hiermee wordt een grote sprong voorwaarts gemaakt op het vlak van uitstoot van CO2. De reizigers profiteren hiervan mee met het comfort van een bijna volledig nieuwe busvloot die uit meer dan 200 bussen bestaat. Uiterlijk in 2030 is de gehele vloot emissieloos. Alle nieuwe bussen zijn van Europese makelij en van het hoogste comfortniveau, met extra ruime en comfortabele zitplaatsen, heldere reisinformatie en een fris, nieuw interieur van circulaire materialen.

Op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft Arriva een duidelijke visie
Voor een grote en toenemende groep reizigers vormen klimaatimpact en duurzaamheid in brede zin een belangrijke drijfveer in hun mobiliteitskeuze en reisbeleving. Dit vraagt om een strategische aanpak waarbij met een bredere blik naar de regio wordt gekeken. Daarbij heeft Arriva aandacht voor sociaal werkgeverschap, kansen op de arbeidsmarkt en de regionale economie en cultuur.

OV als onderdeel van het systeem van gedeelde mobiliteit
Arriva positioneert OV als onderdeel van gedeelde mobiliteit en zorgt voor een naadloze ketenreis. In haar nieuwe rol als mobiliteitsmakelaar verbindt Arriva openbaar vervoer en flex-OV naadloos met elkaar, zowel digitaal als fysiek. Vanaf de start van de concessie biedt Arriva haar reizigers een naadloze ketenreis aan, met de mogelijkheid om te plannen, reserveren en betalen van OV en ander vervoer via één platform. Ook ontvangen reizigers real-time updates via pushmeldingen en is er een 24/7 klantenservice beschikbaar.

De komende periode staat voor Arriva in het teken van de implementatie van het opnieuw gewonnen concessiegebied. Arriva stelt alles in het werk om, onder de vlag van Bravo, samen verder te vernieuwen en verbeteren!


Meer verhalen van Arriva

Ga naar het overzicht
Duurzaam
Bovenaanzicht van een vierkant gebouw (werkplaats Tilburg) met rechts daarvan een stuk of 10 bravo bussen bij laadinfra.

Nieuwbouw stalling Tilburg bereikt hoogste punt

Onlangs bereikte de nieuwbouw van de Arriva-stalling in Tilburg het hoogste punt. Naast een stalling heeft deze locatie dadelijk een state-of-the-art Zero-Emissie werkplaats. Deze nieuwbouw is onderdeel van de elektrificatie van het openbare busvervoer van Arriva in Tilburg.

Open nieuwsartikel
drie mensen op het station met een vergrootte meedoen pas in de hand met op de achtergrond een arriva trein

Verlenging Meedoen Pas voor gratis reizen met bus en trein in Gemeente Het Hogeland

Gemeente, Arriva en OV-bureau Groningen Drenthe verlengen contract voor nogmaals vier jaren

Open nieuwsartikel

Arriva nachttreinen worden goedkoper voor korte afstanden

Ook in 2024 rijden er iedere vrijdagnacht twee nachttreinen van Arriva. Deze vertrekken na middernacht vanuit Groningen en Maastricht en hebben als eindbestemming Schiphol. Vroeg op zaterdagochtend rijden de Arriva-treinen vanuit de Randstad weer terug naar Groningen en Maastricht. De ticketprijs wordt vanaf 9 februari aangepast, afhankelijk vanaf welk station de reiziger meereist.

Open nieuwsartikel

Vanaf 1 februari 2024 bussen in plaats van treinen tussen Bad Nieuweschans en Weener

Vanaf 1 februari rijden er geen treinen tussen Bad Nieuweschans en Weener. De treinvrije periode duurt tot en met 14 december 2024. Er rijdt een stopbus tussen Bad Nieuweschans en Leer. De beschadigde spoorbrug Friesenbrücke bij Weener wordt hersteld en zijn er werkzaamheden aan het spoor voor de Wunderline aan het Duitse en Nederlandse deel.

Open nieuwsartikel

Arriva's Thús en Noar Hoes: de laatste WINK-treinen waarin je je thuis voelt

Op 21 december zijn onze laatste WINK-treinen onthuld!

Open nieuwsartikel
Duurzaam
Links een witte elektrische vuilniswagen met bestuurder en rechts een rode elektrische Arriva-bus met chauffeur onder laadinfra.

Arriva en Brabants Afval Team (BAT) delen ’s nachts stroom om netcongestie te omzeilen

Arriva en het Brabants Afval Team (BAT) gaan samen met netbeheerder Enexis een experiment starten door stroomtransportcapaciteit in de nacht te verschuiven van BAT naar Arriva.

Open nieuwsartikel