Direct naar inhoud
Kun je vinden wat je nodig hebt?

Arriva's Thús en Noar Hoes: de laatste WINK-treinen waarin je je thuis voelt

Publicatiedatum
Geplaatst 21-12-2023

Op 21 december zijn onze laatste WINK-treinen onthuld!

De Thús en Noar Hoes zijn niet zomaar treinen; ze zijn ontworpen met hulp van jullie, de inwoners van Fryslân en Groningen. Het resultaat? Prachtige treinen met een herkenbare lokale uitstraling die de pracht van beide regio's weerspiegelen.

Lokale identiteit in beeld
We hebben inwoners van Fryslân en Groningen gevraagd om foto's in te sturen van hun thuis of reis naar huis. Een diverse jury, met onder andere vertegenwoordigers van Arriva, Merk Fryslân en Marketing Groningen, heeft de inzendingen beoordeeld. Het eindresultaat is een serie foto's die de trots en identiteit van Fryslân en Groningen op unieke wijze laten zien.

Poëzie in de trein
Wat is een treinreis zonder een vleugje poëzie? In samenwerking met de Groninger stadsdichter Myron Hamming en dichter Ingmar Heytze hebben we in elke trein een uniek gedicht toegevoegd. Zo wordt reizen met Thús en Noar Hoes ook nog een poëtische ervaring!

Feestelijke afsluiting
Thús en Noar Hoes zijn de laatste twee toevoegingen aan onze vloot van 18 nieuwe WINK-treinen. Via een namenwedstrijd hebben ze unieke bestemmingsnamen gekregen. Na 700 inzendingen en bijna 10.000 stemmen zijn de namen gekozen door een jury. Met de Thús en Noar Hoes hebben we de reeks WINK-treinen feestelijk afgesloten.


Meer verhalen van Arriva

Ga naar het overzicht
Duurzaam
Bovenaanzicht van een vierkant gebouw (werkplaats Tilburg) met rechts daarvan een stuk of 10 bravo bussen bij laadinfra.

Nieuwbouw stalling Tilburg bereikt hoogste punt

Onlangs bereikte de nieuwbouw van de Arriva-stalling in Tilburg het hoogste punt. Naast een stalling heeft deze locatie dadelijk een state-of-the-art Zero-Emissie werkplaats. Deze nieuwbouw is onderdeel van de elektrificatie van het openbare busvervoer van Arriva in Tilburg.

Open nieuwsartikel
drie mensen op het station met een vergrootte meedoen pas in de hand met op de achtergrond een arriva trein

Verlenging Meedoen Pas voor gratis reizen met bus en trein in Gemeente Het Hogeland

Gemeente, Arriva en OV-bureau Groningen Drenthe verlengen contract voor nogmaals vier jaren

Open nieuwsartikel

Arriva nachttreinen worden goedkoper voor korte afstanden

Ook in 2024 rijden er iedere vrijdagnacht twee nachttreinen van Arriva. Deze vertrekken na middernacht vanuit Groningen en Maastricht en hebben als eindbestemming Schiphol. Vroeg op zaterdagochtend rijden de Arriva-treinen vanuit de Randstad weer terug naar Groningen en Maastricht. De ticketprijs wordt vanaf 9 februari aangepast, afhankelijk vanaf welk station de reiziger meereist.

Open nieuwsartikel

Vanaf 1 februari 2024 bussen in plaats van treinen tussen Bad Nieuweschans en Weener

Vanaf 1 februari rijden er geen treinen tussen Bad Nieuweschans en Weener. De treinvrije periode duurt tot en met 14 december 2024. Er rijdt een stopbus tussen Bad Nieuweschans en Leer. De beschadigde spoorbrug Friesenbrücke bij Weener wordt hersteld en zijn er werkzaamheden aan het spoor voor de Wunderline aan het Duitse en Nederlandse deel.

Open nieuwsartikel
Duurzaam
Links een witte elektrische vuilniswagen met bestuurder en rechts een rode elektrische Arriva-bus met chauffeur onder laadinfra.

Arriva en Brabants Afval Team (BAT) delen ’s nachts stroom om netcongestie te omzeilen

Arriva en het Brabants Afval Team (BAT) gaan samen met netbeheerder Enexis een experiment starten door stroomtransportcapaciteit in de nacht te verschuiven van BAT naar Arriva.

Open nieuwsartikel
Blije reizigers in nachttrein Arriva met koffers en steward erbij

Nachttreinen Arriva blijven na succesvol eerste jaar ook in 2024 rijden

Al bijna een jaar rijden er iedere vrijdagnacht twee nachttreinen van Arriva. Deze vertrekken rond middernacht vanuit Groningen en Maastricht en hebben als eindbestemming Schiphol. Vroeg op zaterdagochtend vertrekt de Arriva-trein vanuit de randstad naar Groningen en Maastricht. Ook in 2024 kunnen reizigers wekelijks rekenen op deze nachtelijke treinverbindingen. Wat heeft Arriva het afgelopen jaar geleerd van deze treinverbindingen, die ze rijden volgens het open toegang principe?

Open nieuwsartikel